#

Želite se približiti mladima? Upoznajte TikTok!

TikTok je aplikacija koja je djecu i tinejdžere širom svijeta zaludila u posljednjih godinu dana. Također u Hrvatskoj. Ima nekoliko mjesečnih korisnika poput Twittera, Snapchata, LinkedIna i mnogih drugih. U prvom tromjesečju 2018. bila je to najpreuzimanija iOS aplikacija u Americi. Mladi, pogotovo učenici osnovnih i srednjih škola, ga obožavaju, a većina roditelja to uopće ne zna.
#


Što je TikTok?

TikTok je (još jedna?) aplikacija koju korisnici koriste za snimanje i objavljivanje kratkih videozapisa u trajanju do 15 sekundi. Na njoj je najviše pjevanja, plesa, viceva, beskrajnih načina ispoljavanja mladenačke dosade i kreativnosti, što se najčešće rađa iz potonjeg. Najpopularnija je među mladim, mlađim milenijalcima i Generacijom Z.

Paljenje svjetla u Ljubljani, objavljeno na TikToku.

Što je s Hrvatskom?

Koliko ima korisnika TikToka u Hrvatskoj? U ovom trenutku nije još moguće znati jer statistike nisu poznate, a alati za oglašavanje na ovoj aplikaciji koji bi nam mogli otkriti nešto o demografiji korisnika koji je upotrebljavaju još nisu dostupni kod nas.

Pregelj je prošle godine na TikToku pratilo više od 11.000 korisnika.

4 najpopularnije funkcionalnosti

Na TikToku, slično kao i Snapchatu, videozapise možete "prelijepiti" raznim filtrima, naljepnicama i efektima, a tuđe videozapise možete dijeliti, komentirati i lajkati.

Dodavanje glazbe i lip-sync

Najveća specijalnost TikToka je glazba. Sve videozapise možete opremiti raznovrsnom glazbom, čak i najvećim hitovima koje odaberete iz bogatog broja glazbenih i glasovnih zapisa.

Među najpopularnijim videozapisima su lip-sync videozapisi gdje korisnici otvaraju usta, plešu ili se igraju uz glazbu, efekte ili dijalog koji se događa u pozadini

Osim klasične interakcije između korisnika, kakvu poznajemo i s drugih platformi (lajkovi i komentari), postoji i opcija react in duet.

React

Reagiranje na TikToku znači da se snimite dok gledate odabrani video, a vaša reakcija je prikazana u okviru u gornjem lijevom kutu. Tako, na primjer, možete vidjeti svoje zadivljeno lice kad promatrate nove metode šminkanja, ili strah kad opazite klince koji skaču s krova ili se smijete mališanu koji pliva niz cestu.

Korisnica u gornjem lijevom kutu je "reagirala" na video dječaka koji pliva po cesti.

Duet

Ako napravite videoduet s korisnikom, znači da se originalni videozapis na kojem snimate duet smanjuje na polovicu zaslona, a na drugoj polovici snimate svojih 15 sekundi. Tada iz oba (izvorni na jednoj, duet na drugoj polovici) nastaje novi videozapis koji možete objaviti.

Duet video.

Snimanje u više dijelova

Ne morate snimiti 15-sekundni videozapis u jednom pokretu ili u jednom kadru, ali možete ga komponirati iz nekoliko snimaka, dodajući različite glazbene i zvučne efekte, usporavajući, ubrzavajući... To omogućava najkreativnijim korisnicima da stvaraju prava video remek-djela.

TikTok tutorial:


Potencijal za brendove

Izgledaju da su funkcionalne reakcije i dueti najveći potencijali za reklamne kampanje jer zahtijevaju puno višu razinu angažiranosti, uključenosti i predanosti od korisnika, za razliku od pasivnih lajkova na drugim kanalima. Ideja na prvu: na primjer, brend bi mogao pozvati korisnike da snimaju react ili duet videozapise na njihovim videozapisima.

Nakon ne previše intenzivne potrage za različitim brandovima na TikToku čini se da veliki svjetski brendovi nemaju svoje profile na TikTok-u (još?).

Sve tvrtke koje su do sada provodile marketinške kampanje na TikToku radije su koristile već utvrđene TikTok influencere s velikom bazom sljedbenika.

Guess je prva tvrtka koja je pokušala doprijeti do najmlađe ciljane publike kampanjom na TikTok-u. U rujnu 2018. godine u suradnji s najpopularnijim TikTokovim influencerima proveli su kampanju #InMyDenim, pozivajući korisnike da objavljuju videozapise s ovom ključnom riječi.

U studenom 2018. Jimmy Fallon, domaćin Tonight Showa, započeo je s #Tumbleweed izazovom, pozivajući korisnike da snimaju i objavljuju videozapise u kojima se kotrljaju po podu. Više od 800 korisnika ocijenilo je ovu ideju tako sjajnom da su se počeli kotrljati, a gotovo milijun TikTok korisnika je gledalo.

Guess kampanja #InMyDenim.

Podrijetlo i povijest

Za razliku od ostalih najpopularnijih aplikacija, TikTok ne dolazi s druge strane Atlantika, već s druge strane Urala. Objavila ga je u rujnu 2016. kineska tvrtka ByteDance, koja mu je prošlog kolovoza dodala aplikaciju Music.ly.

Aplikacije, koje ne bi bile prikladne za snimke mačaka, još uvijek nisu napravljene.

Statistika

S 500 milijuna aktivnih korisnika u 2018. godini TikTok je zauzeo 9. mjesto po broju aktivnih korisnika, a iza sebe su ostavili Twitter, Linkedin, Snapchat i Pinterest. Dostupan je na 36 jezika.

Izvor: Statista

Na popisu najviše preuzetih aplikacija našao se sa svim starijim divovima. Većina preuzimanih iOS aplikacija u 2018. godini:

  • TikTok
  • YouTube
  • WhatsApp
  • Messenger
  • Instagram
  • Facebook
  • WeChat
  • QQ
  • iQiYi
  • Google Maps


TikTok influenceri

Kao i svaka aplikacija, TikTok je rodio vlastite influencere. Među najpopularnijima su:

  • Lisa and Lena (32 mil. pratitelja)
  • Loren Gray (30 mil. pratitelja)
  • Baby Ariel (29 mil. pratitelja)
  • Kristen Hancher (21 mil. pratitelja)
  • Cameron Dallas (18 mil. pratitelja)
  • Gil Croes (16 mil. pratitelja)
  • Savannah Soutas (14 mil. pratitelja)
  • Liza Koshy (14 mil. pratitelja)
  • Jayden Croes (14 mil. pratitelja)
  • Mackenzie Ziegler (13 mil. pratitelja)

Izvor: https://www.youtube.com/watch?v=HWjaIBIc7Dc

Facebook i TikTok

O popularnosti TikToka, a posebno o potencijalu koji u njemu leži, svjedoči i činjenica da je Facebook pokrenuo aplikaciju Lasso, koja je jednako slična TikToku, jer su Instagram priče prilično slične Snapchatu.

Budućnost

Unatoč trenutnom uspjehu, može doživjeti jadnu sudbinu, kao što se događa s mnogim aplikacijama koje ovise o pogrešnim navikama mlađe populacije. Međutim, to se ne može dogoditi. Dakle, za sada se isplati barem obratiti pozornost na TikTok. 

  • Sadržajni marketing
  • Upravljanje društvenim mrežama
  • Inovativna upotreba tehnologija
  • Strategija pojavljivanja na društvenim mrežama

Pročitajte i

Povežite se sa svojim kupcima
Kontaktirajte nas