Oglašavanje na društvenim mrežama: od boomera do zoomera
Različite dobne skupine i generacije drugačije pristupaju društvenim mrežama te ih koriste shodno svojim potrebama. Uzimajući u obzir podatak koji nam govori kako više od 80 % pripadnika svake generacije svakodnevno koristi društvene mreže, možemo pretpostaviti kako nam one predstavljaju i plodno tlo za oglašavanje i marketing. No marketinške je aktivnosti potrebno detaljno skrojiti po mjeri svake pojedine skupine.
30.03.2021
Premda smo već prilično zagazili u 2021., ne prestaju se lomiti koplja oko toga donose li nam društvene mreže više štete nego koristi, no prošla je godina bila svojevrsni pokazatelj toga da ih očajnički trebamo. Ispod njihove, naizgled, plastične površine krije se ipak puno više nego što smo mislili. Gotovo nitko im više ne može odoljeti i postale su sastavni dijelovi naše svakodnevice. Taj će se trend zasigurno i nastaviti.
Osim što su iznimno dobri kanali komunikacije i sredstva povezivanja među obiteljima, prijateljima, poslovnim partnerima i poznanicima, danas su uvelike postale i primarni izvori dnevnih društvenih i političkih zbivanja. Međutim različite dobne skupine i generacije drugačije pristupaju društvenim mrežama te ih koriste shodno svojim potrebama. Uzimajući u obzir podatak koji nam govori kako više od 80 % pripadnika svake generacije svakodnevno koristi društvene mreže, možemo pretpostaviti kako nam one predstavljaju i plodno tlo za oglašavanje i marketing. No marketinške je aktivnosti potrebno detaljno skrojiti po mjeri svake pojedine skupine.
Baby Boomers
Najstarije među njima, baby boomere uglavnom ćemo pronaći na Facebooku i LinkedInu. Toj skupini pripadaju svi oni rođeni između 1946. i 1964. godine, a kako nisu odrastali uz modernu tehnologiju, prilično su kasno uskočili na vlak koji vodi ka internetskim bespućima. Upravo su zbog toga iznimno skeptični prema online kupovini i ponudama koje im se nameću putem ekrana.
S druge strane, ne ustručavaju se dijeliti raznolik sadržaj na svojim mrežama, a korisno je znati da to čine 19 % više u odnosu na druge skupine. Stoga ne bi bilo loše koristiti kampanje koje zahtijevaju njihov angažman, a čini se kako među njima dobro prolaze ankete i kvizovi. Također, veća je vjerojatnost da će se angažirati kroz sadržaj koji im stigne putem e-maila nego putem društvenih mreža pa razmislite o newsletteru kao načinu na koji možete doprijeti do njih.